Evim Doğa
Kümbet Yaylası Giresun
Kamp Karadeniz Bölgesi Yaylalar

Giresun Kümbet Yaylası

Kümbet Yaylası, Giresun kamp alanları denince akla gelen ilk yerlerden biri. Giresun’un Dereli ilçesinde bulunan Kümbet yaylası bölgede oldukça popüler bir yer haline gelmiş. Yayla merkezinde tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz bakkal ve kasaplar bulunuyor. Yaylada hayvancılık yapıldığından, buranın etlerinin tadına bakmadan dönmeyin. Ayrıca kurulan yöresel pazardan peynir, yoğurt, tereyağı, pekmez, mantar, nane, kekik, yayla çiçeği gibi köylü kadınların yaptığı ya da tabiattan topladığı organik ürünlerden de almanızı tavsiye ederiz.

Bizi üzen tek şey, Kümbet Yaylası’nda daha bakir bir güzellikle karşılaşmayı umarken, beton yapılaşmanın çok fazla olmasıydı. Hele bizim gibi bir de bayram tatiline denk geldiyseniz; yayla özelliğini yitirdiğini düşünmemek elde değil.

Kümbet Yaylası Kamp Alanı

Kümbet Yaylası‘na ulaştıktan kısa bir süre sonra oldukça yoğun bir sis bastırdı. Göz gözü görmez hale geldi. Hızlıca ihtiyaçlarımızı alıp, yayla merkezinden çıkarak, sakin bir yer aramaya başladık. Yayla merkezinden birkaç km uzaklıkta yer alan yöre halkının da piknik amacıyla kullandığı çam ağaçlarıyla kaplı ormanlık bölgede kalmaya karar verdik. Hava kararırken sisler içinde karşımızda güzel bir manzara olduğunu umduğumuz bir yere çadırımızı kurduk. 🙂 Hızlıca yemek hazırlıklarına başladık. Akşam da ateş başında karavanlarıyla gezen bir çift misafirimiz oldu. Gezi maceralarımızı paylaştığımız keyifli sohbetle geçen bir geceydi.

Sabah ise sislerin ardında bir görünüp bir kaybolan çam ağaçlarıyla süslü yayla manzarasına uyandık. Manzaraya karşı kahvaltımızı yaptıktan sonra toparlanarak, Kümbet yaylası yakınlarındaki Kuzalan Tabiat Parkı‘na doğru yola çıktık. Tabiat Parkı içinde yer alan Kuzalan Şelalesi yemyeşil doğası ile görülmeye değer.

Kümbet Yaylası Kamp - Kuzalan şelalesi
Kuzalan şelalesi

Sonrasında ise rotamızı görmek için sabırsızlandığımız Sis Dağı’na çevirdik.  Sis Dağı Yaylası ve kamp alanı hakkında bilgileri SİS DAĞI yazımızda bulabilirsiniz.

Kamp Alanı Bilgileri
AksiyonAçıklama
Tent
Yayla, doğal kamp alanı
Camp Fire
Mangal, yer ateşi yakılabilir.
Toilet
Var
Tessis
Yayla merkezinden tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.
40.559161, 38.447406
Bunu Paylaş
İLGİLİ YAZILAR
Bengü & Doğancan
Doğa

Doğa hayatını deneyimleyen ve doğanın içinde yaşamayı seven, günümüzün sıradanlığından çıkıp, doğa hayatına özlem duyan gezgin çiftiz. Deneyimlediğimiz doğal yaşamı fotoğraflayıp, gezilerimizdeki tecrübelerimizi ve maceralarımızı paylaşıyoruz. Aynı zamanda kamp kültürünün yaygınlaşmasını, doğayı seven ve koruyan toplum bilinci gelişmesini destekliyoruz.