Evim Doğa
borçka karagöl kamp
Göller Kamp Karadeniz Bölgesi Tabiat Parkları

Artvin Borçka Karagöl Tabiat Parkı

Rize yaylalarından sonra Karadeniz rotamıza Artvin ile devam ettik. Artvin birbirinden güzel iki Karagöl’e sahip. Bunlardan biri Borçka Karagöl diğeri ise Şavşat Karagöl. Artvin’e gelmişken Maral Şelalesi ve Mençuna Şelalesi‘ni de görmeden kesinlikle dönmeyin.

Borçka Karagöl Kamp Alanı

Artvin’in Borçka ilçesinde bulunan Karagöl kesinlikle görülmesi gereken bir güzellik. Akşam saatlerinde Borçka Karagöl’e geldiğimizde bayram tatili sonrasına denk gelmemize rağmen bu kadar kalabalık olabileceğini hiç düşünmemiştik. Film çekim ekibi bile vardı. 😀

Borçka Karagöl’ün hemen kenarında kamp atılmasına izin verilmiyor. Çevresindeki ağaçlık alanlarda kamp ve piknik yapabiliyorsunuz. Ama bu ağaçlık alan o kadar kirletilmişti ki karşılaştığımız manzara bizi çok üzdü. Elimizden geldiğince çöpleri toplamaya çalıştık. Birde buna gece ilerleyen saatlere kadar yüksek sesle anlamsız şekilde bağıran insanlar da eklenince burada bir gün daha kalamayacağımızı düşünüp, sabah erkenden toplanmaya karar verdik.

Borçka Karagöl

Sabah erken saatlerde göl çevresi sakinken güzel fotoğraflar yakalayıp, huzurla manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Ama ilk tur araçları gelmeden kaçmanızı tavsiye ederiz.

Hangi Karagöl daha güzel, hangisine gidelim diyecek olursanız, biz her yönden Şavşat Karagöl’ü daha çok beğendik. Hatta Karadeniz turumuzu boyunca 2 gece kaldığımız tek yer oldu. Ama tabi ki tercih sizin. Merak edenler için, Şavşat Karagöl ve kamp alanı hakkındaki yazımızı da buraya bırakıyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

Borçka Karagöl Ulaşım

Maral Şelalesi

Maral Şelalesi, 63 metre yükseklikten dökülürken gök kuşağı oluşturuyor.

Borçka Karagölden 1-1,5 saat uzaklıktaki Maçahel Köyü ve Maral Şelalesi’ni mutlaka görmenizi tavsiye ederiz. Burası henüz çok bilinmeyen bir yer. Dik bir parkurdan inerek ulaştığınız şelale 63 metre yükseklikten dökülüyor. İster seyir terasında oturup keyif yapabilir, ister şelalenin döküldüğü yere kadar inip, akan suyun oluşturduğu gölde yüzebilirsiniz.

Mençuna Şelalesi

Borçka Karagöl’e gelmişken Arhavi’de bulunan Mençuna Şelalesi’ni de görmeden geçmeyin. Şelale’nin ziyaretçisi oldukça fazla olduğundan sabah erken saatlerde gitmenizi tavsiye ederiz. Biz öğle saatlerinde şelaleye geldiğimizde 2 tane çok tatlı köpekleri olan Alman gezgin bir çift ile tanıştık. Karavan ile Almanya’dan başlayıp, İzmir de tatil yapıp, oradan da Karadeniz turuna çıkmışlardı. Hep beraber şelaleyi gezdik. Gezi maceralarımızı ve rota önerilerimizi paylaşıp, vedalaşarak ayrıldık. Blogları : exploretheworld4x4