Evim Doğa
at yaylası
Kamp Karadeniz Bölgesi Yaylalar

Bolu At Yaylası

Özgür yılkı atlarına ev sahipliği yapan At Yaylası, çam ağaçları ile kaplı yemyeşil bir düzlük. Osmanlı döneminde saraya at yetiştirilmesi için bu yayla kullanılıyormuş.

Kamp Alanı

At yaylası çok geniş bir alana sahip. Yemyeşil ucsuz bucaksız yayla manzarasında kamp atabilirsiniz. Ayrıca yaylanın bir tarafında da göl bulunuyor. Kamp için alternatif olarak göl kenarını da tercih edebilirsiniz.

At Yaylası

Yayla halkından burada 3 farklı at sürüsünün olduğunu öğrendik. Sabah erken saatlerde sürüleri görebilmek için yaylada yürüyüşe çıktık. Bir süre yürüdükten sonra uzaktan bizi doğru gelen bir yılkı atı olduğunu farkettik. 🙂 Korkutmadan bizde yavaş yavaş ona doğru ilerlemeye başladık. Sanki onunla ilgilenmiyormuş gibi başka yöne doğru bakarak, etrafından dolaşıp, epeyce yaklaşmayı başardık. Yaklaştığımızı farkediyor ama bundan rahatsızlık duymuyor o da adeta bizi merak ediyor gibiydi. Asil duruşu, pırıl pırıl tüyleri, koşarken uçuşan kuyruğu ve meraklı gözleriyle o kadar güzeldi ki…

Onu tedirgin etmeden yakından görüntü alabilmek için drone ile çekim yapmaya karar verdik. Tabi drone u ilk gördüğünde çok şaşırdı ve oldukça ilginç gelmiş olacak ki drone un peşinde koşturup durdu. Sonrasında ona alıştı ve güzel görüntüler almamız için sanki bize poz vermeye başladı. 🙂

Sürünün geri kalanını görebilmek için araçla ormanın içine doğru yol almaya karar verdik. Bir süre ormanda gezmemize ragmen ne yazık ki sürüleri görme şansını elde edemedik. Yayla halkından duyduğumuza göre gördüğümüz at sürüden kovulmuş. 🙁 Bunu duyunca çok üzüldük, umarız bu güzellik hayatını yanlız da olsa sürdürebilir.

Bolu At Yaylası kamp videomuzu aşağıya bırakıyoruz. YouTube Kanalımıza abone olmayı unutmayın. 🤗

Bolu At Yaylası Özgür Atımız

Sıkça Sorulan Sorular

At Yaylası Ulaşım

At yaylası, Bolu merkeze 12 km uzaklıkta. Ancak yaylaya giderken sakın google maps’ten rota çizdirmeyin. Maps yaylaya orman içi yoldan rota çiziyor ve bu yol oldukça bozuk. Arazi aracı dışında bir araçla orman yoluna girmenizi kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Herhangi bir yönlendirme yok, gpste kesildiği için yol ayrımlarında yer yön duygularınızla ilerliyorsunuz. 🙂

Bolu kamp alanları ve gezilecek yerler için diğer yazılarımızı da buraya bırakıyoruz.