Evim Doğa
English EN German DE Russian RU Turkish TR
Çankırı Ilgaz Kırkpınar Yaylası
Göller İç Anadolu Bölgesi Kamp Yaylalar

Çankırı Ilgaz ilçesinde bulunan Kırkpınar Yaylası güzel manzarası ve doğasıyla görülmesi gereken bir yer. 1800 m rakımlı olan Kırkpınar Yaylası, Ilgaz’a 20 km mesafede ve ulaşımı oldukça kolaydır.

Kırkpınar Yaylası Kamp Alanı

Yaylaya ulaştığınızda göl çevresinde konumlandırılmış küçük yayla evlerini göreceksiniz. Ilgaz dağı manzarasıyla göl çevresinde kamp atmaya uygun düzlükler bulabilirsiniz. Gölden biraz uzaklaşarak ağaçlık bölgeleri de tercih edebilirsiniz.

Biz akşama doğru Kırkpınar Yaylası‘na geldiğimizde hava oldukça güzeldi ancak ilerleyen saatlerde hava bozdu ve fırtına çıktı. Hava çok soğuk olmamasına rağmen şiddetli rüzgar nedeniyle dışarıda oturamadık. Yemeğimizi çadırın bagaj kısmında hazırlayıp, geceyi çadır içinde geçirmek zorunda kaldık.

Çankırı Ilgaz Kırkpınar Yaylası
Rüzgardan korunmak için aracı siper aldık.

Sabah ise Ilgaz Dağı’nın eteklerinde bu güzel manzaraya uyanmak tabi ki her şeyi unutturuyor. Biz burayı, bayram tatilinde çıktığımız Karadeniz rotamızın ilk gecesinde konaklamak için planlamıştık. Trafik yoğunluğu nedeniyle Ordu’ya kadar gidemeyeceğimiz için orta nokta olan Ilgaz Dağlarında kalmaya karar vermiştik. İlk gecemizi burada geçirdikten sonra sabah erken saatlerde toplanıp, Ordu Perşembe Yaylasına doğru yola çıktık. Perşembe Yaylası ve kamp alanı hakkında bilinmesi gerekenleri PERŞEMBE YAYLASI yazımızda bulabilirsiniz.

Kamp Alanı Bilgileri
AksiyonAçıklama
Tent
Yayla, doğal kamp alanı
Camp Fire
Mangal, yer ateşi yakılabilir.
Toilet
Yok
Tessis
Yaylaya gelmeden ihtiyaçlarınızı karşılamalısınız.
41.002583, 33.611699
Bunu Paylaş

Yorum Yazın

*Email adresiniz yayınlanmayacak.

İLGİLİ YAZILAR
Bengü & Doğancan
Doğa

Doğa hayatını deneyimleyen ve doğanın içinde yaşamayı seven, günümüzün sıradanlığından çıkıp, doğa hayatına özlem duyan gezgin çiftiz. Deneyimlediğimiz doğal yaşamı fotoğraflayıp, gezilerimizdeki tecrübelerimizi ve maceralarımızı paylaşıyoruz. Aynı zamanda kamp kültürünün yaygınlaşmasını, doğayı seven ve koruyan toplum bilinci gelişmesini destekliyoruz.