Evim Doğa
samistal yaylası
Kamp Karadeniz Bölgesi Yaylalar

Rize Samistal Yaylası

Rize‘nin Çamlıhemşin ilçesinde 2508 m yükseklikte bulunan Samistal Yaylası, bölgedeki en yüksek yaylalardan biri. Gito Yaylasından başlayarak sırasıyla Çat Vadisi, Elevit Yaylası, Trovit ve Palovit yaylalarından geçerek zorlu bir tırmanıştan sonra Samistal Yaylası’na ulaşabilirsiniz. Samistal Yaylası’nın yolu çok bozuk, arazi aracı dışında bir araçla gitmenizi kesinlikle tavsiye etmiyoruz.

Samistal Yaylası Kamp Alanı

Samistal Yaylası’nda elektrik yok, telefon çekmiyor. (Turkcell sadece tepedeki meteoroloji ölçüm istasyonunun yanında çekiyor.) Taş evlerinin güzelliği ile dikkat çeken Samistal, tam da kafa dinlemelik bir yer. Yöre halkı hayvancılık ile uğraşıyor. Yaylada herhangi bir işletme bulunmuyor, gelmeden tüm ihtiyaçlarınızı karşılamalısınız.

Samistal Yaylası

Samistal Yaylası mükemmel bir manzaraya sahip. Gün batımı ve oluşan sis bulutu manzarasını kaçırmamanızı tavsiye ederiz. Akşamüstü Samistal’e vardığımızda yöre halkı bizi çok iyi karşıladı. Bizde manzaralı sırta çadırımızı kurup, gün batımının keyfini çıkardık. Genel olarak tüm yaylalarda yöre halkını rahatsız etmeyecek şekilde çadır attığınızda herhangi bir problem yaşayacağınızı düşünmüyoruz.

Samistal Yaylasına çıkmadan Palovit Yaylası’nda da kamp yapabilirsiniz. Yöre halkına sorduğunuzda size yer gösteriyorlar. Biz Samistal’e çıkarken burada kamp yapan bir grup görmüştük.

Ertesi gün erkenden kalkıp, toparlanarak Samistal’den tekrar Palovit’e indik. Sonrasında Amlakit Yaylası, ardından Hazindağ üzerinden meşhur Pokut ve Sal Yaylalarına devam ettik.

Sıkça Sorulan Sorular

Samistal Yaylası Ulaşım

Rize’de diğer görülmesi gereken yerler: Badara Yaylası, Huser Yaylası
Karadeniz Bölgesi En İyi Kamp Alanları yazımızı da buraya bırakıyoruz.