Evim Doğa
English EN German DE Russian RU Turkish TR
Gezi Kamp Marmara Bölgesi

Bursa Kocayayla Kamp Alanı

Kocayayla, Bursa’nın Keles ilçesinde bulunan Marmara bölgesinin en yüksek yaylasıdır. Çadır kampı ve karavan için oldukça elverişli geniş bir alana sahip olan Kocayayla’da piknik alanının yanısıra kafe/restoranda bulunuyor. Geçtiğimiz yaz Kocayayla çıktığımızda oldukça sakin, keşfedilmemiş bir yer gibiydi. Ağaçlık alana çadırlarımızı kurup, yaz sıcağında yaylanın serinliğinin tadını çıkarmaya başladık.

kocayayla kamp
Kocayayla kamp alanımız

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Akşam üzeri yaylada dolaşırken yanından geçtiğimiz bir ağaçtan yüksekçe bir uğultu geldiğini duyduk. Daha ne olduğunu anlayamadan her şey biranda gelişti ve birden onlarcası üstümüze konmaya ve vızıldamaya başladı. Yoksa arı mıydı onlar? Kurtulmak için yakındaki su kaynağına doğru yöneldik. Suya ulaşamayacağımızı anlayınca kendimizi yere atıp hareketsiz durmaya başladık. İşin garip tarafı sokmuyorlardı ama çok rahatsız edici biçimde uçup uçup üstümüze konuyorlardı. Arı olmadıklarını anlayınca rahat bir nefes aldık. Bölgelerinden uzaklaştığımız için yavaş yavaş azaldılar ve bizi rahatsız etmeyi bıraktılar. Hemen dikkatlice kamp alanımıza geri döndük.

Gece ateş başında otururken bir ara çöp poşetinden hışırtılar geldiğini duyduk. Küçük bir ziyaretçimiz vardı. Bizim onu fark ettiğimizi anlayınca hemen kaçtı. Ama biz onu fotoğraflamayı başardık.  🙂

Bursa Kocayayla Kamp Alanı
Küçük ziyaretçimiz 🙂

Keles belediyesine, kampçılık ve karavancılığa verdiği destek için teşekkür ederiz. http://www.keles.bel.tr/kamp-ve-karavan-alani-hizmetinizde/

Kamp Alanı Bilgileri

AksiyonAçıklama
Tent
Doğal kamp alanı ve tesisler bulunuyor.
Camp Fire
Yer ateşi, kamp ateşi, mangal yakılabilir.
Toilet
Tuvalet var ve temiz.
Tessis
Su kaynağı ve market var.
39.939044, 29.265104

Bursa ve çevresindeki diğer kamp alanları: Ketenli Yaylası, Uludağ Çobankaya, Buzul Gölleri

Bunu Paylaş
İLGİLİ YAZILAR
Bengü & Doğancan
Doğa

Doğa hayatını deneyimleyen ve doğanın içinde yaşamayı seven, günümüzün sıradanlığından çıkıp, doğa hayatına özlem duyan gezgin çiftiz. Deneyimlediğimiz doğal yaşamı fotoğraflayıp, gezilerimizdeki tecrübelerimizi ve maceralarımızı paylaşıyoruz. Aynı zamanda kamp kültürünün yaygınlaşmasını, doğayı seven ve koruyan toplum bilinci gelişmesini destekliyoruz.