Evim Doğa
Bursa Buzul Gölleri
Göller Kamp Marmara Bölgesi Millî Parklar

Uludağ Buzul Gölleri

Uludağ’ın en yüksek noktası olan 2543 m yükseklikteki Uludağ Tepe altında kalan bölgede bir kısmı yazın kuruyan buzul gölleri bulunur. Bu buzul göllerinin başlıcaları Kilimligöl (2330 m), Buzlugöl (2390 m), Karagöl (2270 m), Aynalıgöl (2310 m) ve çok sığ olduğundan dolayı yaz sonunda kuruyan Heybeligöl (2410 m) dür.

Buzul Gölleri Ulaşım

Uludağ‘ın zirve altı bölgesinde yer alan buzul göllerine 2 şekilde ulaşım sağlanıyor. Yollardan biri Orhaniye Köyü, diğeri Alaçam Köyü üzerinden geçiyor. Bizim ilk tercihimiz göller bölgesine Orhaniye Köyü üzerinden ulaşmaktı.

Orhaniye Köyü‘ne geldiğimizde köy muhtarı bizi durdurup, buradan göllere ulaşamayacağımızı, yolların tamamen bozuk olduğunu söyledi. Alaçam Köyü üzerinden gitmemizi tavsiye etti. Bizde rotamızı değiştirip, Alaçam’a doğru yola koyulduk. Alaçam köyü’ne kadar yol asfalt, ardında orman yolundan ilerleniyor. Göller bölgesi Uludağ Milli Parkı Alaçam Girişinden 9 km uzaklıkta.

Ancak girdikten birkaç km sonra geri dönmek zorunda kaldık. Yolun kar kütlesiyle tamamen kapanmış olduğunu gördük. Oysaki etrafta hiç kar yoktu. Yolu tam üstünde böylesine büyük bir kar kütlesi ile karşılaşmak oldukça şaşırtıcıydı.

Uludağ Buzul Gölleri
Buzul göllerine giderken, yol üstüne düşen kar yığını.

Geri dönüp birde Orhaniye Köyü üzerinden denemeye karar verdik. Orhaniye Köyü üzerinden Mili Park girişine kadar toprak orman yolundan ilerleniyor. Ancak Milli Park girişinden sonra yol kayalık zemine dönüyor ve iyice bozuluyor. Birkaç km tırmandıktan sonra daha fazla ilerleyemedik ve geri dönmek zorunda kaldık.

Orhaniye Köyü üzerinden gidiş. Uludağ Buzul Gölleri
Orhaniye Köyü üzerinden gidişte yol yer yer çok bozuluyordu.

Her iki yolda bize geçit vermedi. Uludağ Buzul Gölleri kampı için, karlar eridikten sonra Alaçam Köyü üzerinden tekrar denemeyi planlıyoruz. Göller bölgesine çıkamayınca konaklama için rotamızı Uludağ Milli Parkı’na çevirdik. Gece hava öylesine bozuldu ki, fırtına ve sağanak yağış hiç kesilmedi. Çıkmak istediğimiz tepeye ardı ardına yıldırımların düştüğünü görünce çıkamadığımız iyi oldu diye düşünmeden edemedik 🙂