Evim Doğa
Huser Yaylası
Kamp Karadeniz Bölgesi Yaylalar

Rize Huser Yaylası

Huser Yaylası, Rize ilinin, Çamlıhemşin ilçesine bağlı bir 2400 m rakımlı bir yayladır. Huser Yaylası gün batımı ve sis denizi manzarasının en güzel izlendiği yaylalardan biridir.

Rize yaylalar gezimizin son durağı Huser yaylası‘ydı. Huser Yaylası’na Ayder üzerinden ulaşım sağlanıyor. Ancak yolların çok iyi olmadığını söyleyebiliriz. Biz yaylaya çıkarken kamp alanına 5-6 km kala bir aracın çamura saplanmış olduğunu gördük. Yöre halkı ile beraber aracı kurtarıp birlikte yaylaya çıktık. Ne yazık ki gün batımına yetişemedik ve sis denizi manzarasını kaçırdık. Yaylaya vardığımızda hava çoktan kararmıştı. Bu arada Huser’e Avusor yaylası üzerinden gelen yeni bir yol varmış. Yöre halkından yeni yolun çok daha iyi olduğunu öğrendik.

Huser Yaylası Kamp Alanı

Huser Yaylası‘na gece ilerleyen saatlerde ulaştığımızda bizden başka kampçılarda olduğunu gördük. Bizde hemen çadırları kurup, ateş başında toplandık. Bir anda 15 kişilik bir grup olmuştuk. 😀

Gece ateş başında çayımızı yudumlarken hava sisli ve oldukça soğuktu. Ara ara sis dağılıyor ve gökyüzündeki tüm yıldızları görebiliyorduk. Ertesi sabah ise gün doğumunu izleriz umuduyla erkenden kalksakta, yine sisten hiçbir şey göremedik. Hep birlikte yaptığımız güzel bir kahvaltının ardından, tekrar birlikte kamp yapmak üzere sözleşip, ayrıldık. Tadı damağımızda kalsın diye sona sakladığımız Huser yaylası güzel insanlarla tanışıp oldukça keyifli zaman geçirdiğimiz bir yer oldu bizim için.

huser yaylası sis denizi
Huser Hatırası

Huser sis denizi manzarasında güzel fotoğraflar yakalayabilirsiniz. Huser yaylasına gelmişken Avusor Yaylası‘na uğrayabilirsiniz. Hatta Avusor Yaylası üzerinden ulaşılan buzul gölünü de görmeden dönmeyin. Biz zamanımız kısıtlı olduğundan gidememiştik, sonradan çok pişman olduk.

Sıkça Sorulan Sorular

Huser Yaylası Ulaşım

Rize’de görülmesi gereken diğer yerler: Samistal Yaylası, Badara Yaylası
Ayrıca Karadeniz Bölgesi En İyi Kamp Alanları yazımızı da buraya bırakıyoruz.

Kamp maceralarımızı yakından takip etmek isterseniz YouTube Kanalımıza da bekleriz. 🙂